LÖYDÄ RAUHA KIIREEN KESKELLÄ
Mindfulness-kurssi yrityksille

UUTUUS!

 
White Grass_edited.jpg

Mindfulness-kurssi yrityksille ja organisaatioille
LÖYDÄ RAUHA KIIREEN KESKELLÄ
Läsnäoloa arkeen

Tämä Oxfordin yliopiston Mindfulness Centerin kehittämä mindfulness-kurssi soveltuu loistavasti yritysmaailman tarpeisiin. Kurssi ja siihen liittyvät harjoitukset on jokaisen osallistujan helppo sovittaa omaan arkeen. Löydä rauha kiireen keskellä -kurssi vahvistaa resilienssiä, eli kykyä selviytyä muutoksista. Se auttaa selviämään arjen haasteissa kohtaamistamme normaaleista epämiellyttävistä tunnetiloista.

Tämä kurssi auttaa lisäämään:

  • mielenrauhaa ja tasapainoa
     

  • keskittymiskykyä
     

  • stressinhallintaa
     

  • kehon ja mielen hyvinvointia

 

 

Kurssi pohjautuu tieteelliseen tutkimukseen nojaavien mindfulness stressinhallinnassa (MBSR) sekä mindfulness kognitiivisessa terapiassa (MBCT) -kurssien menetelmiin. "Löydä rauha kiireen keskellä" kokoaa näiden menetelmien parhaat opit, jotka auttavat selviämään hektisestä arjesta tyytyväisempänä ja rauhallisempana.

Tapaamisissa keskitytään mindfulness-harjoituksiin sekä oman mielen, omien ajatusten ja tunteiden tarkkailuun. Osallistujat oppivat tunnistamaan itselleen haitallisia ajattelu- ja toimintamalleja ja päästämään niistä irti. Harjoitusten lisäksi ryhmässä jaetaan kokemuksia. Harjoitukset ja keskustelut yhdessä ohjaajan huomioiden ja asiasisällön kanssa muodostavat kokonaisuuden, joka auttaa osallistujia ymmärtämään, miten jokainen voi henkilökohtaisesti löytää todellista rauhaa ja tyytyväisyyttä omaan elämäänsä.

Kurssin hyödyt tiimille ja organisaatiolle

Kurssin kehittää vuorovaikutus-, läsnäolo- ja tunnetaitoja. Kokemusten jakaminen auttaa ymmärtämään muiden ihmisten tapaa olla ja ajatella. Kurssilla painottuu luottamus ja kunnioitus sekä psykologinen turvallisuus. Keskusteluihin jokainen saa osallistua juuri sen verran kuin tuntuu itselle hyvältä.

Löydä rauha kiireen keskellä -kurssi on ollut monen henkilökunnastaan huolta pitävän ja mindfulness-kurssia tarjoavan organisaation valinta, sillä kurssi on luotettava ja toisaalta osallistujille helposti sovitettavissa kiireiseen arkeen.

Kenelle kurssi soveltuu?

Kurssi soveltuu kaikille, aiempaa kokemusta mindfulnessista ei tarvita. Eikä edes suurta innostusta, tärkeintä on utelias asenne. Kurssi antaa eväitä myös pidempään mindfulnessia harjoittaneille. Ryhmässä voi olla kaikentasoisia osallistujia. Kurssin osallistumisen tulee olla vapaaehtoista.

Ryhmäkoko 6-30 henkilöä.

Isommille organisaatioille voidaan järjestää useampi ryhmä.

 

Kotiharjoitukset ja materiaalit

Kurssiin kuuluu lisäksi kotona tehtäviä tietoisen läsnäolon harjoituksia. Harjoitukset ovat lyhyitä ja helposti arkielämään sovitettavia. Päivittäisiin harjoituksiin tulisi mielellään varata noin 20 minuuttia aikaa, jos mahdollista. Mutta lyhyetkin harjoitukset jo auttavat. Itsenäisen harjoittelun tueksi osallistujat saavat äänitteet. Osallistujat saavat lisäksi kirjallista materiaalia sähköisessä muodossa.

 

 

Kurssin aikataulu ja paikka

Kurssin kokonaiskesto on 8-10 tuntia. Kurssin aikataulu voidaan räätälöidä tarpeen mukaan.

 

Tapaamiset voivat olla esimerkiksi viikottain 1-1.5 tuntia 6-8 viikon ajan. Ajankohta voi olla esimerkiksi työpäivän alussa tai lopussa tai vaikkapa ruokatunnilla.

Kurssi on mahdollista järjestää myös kahdelle 4.5 tunnin päivälle jaettuna. Kahden päivän kurssi on mahdollista järjestää arkipäivisin tai viikonloppuna.

 

Kurssi voidaan järjestää yrityksen omissa tiloissa tai kurssille voidaan järjestää tarvittaessa jokin muu soveltuva tila.

 

Jos kurssi järjestetään kahtena puolen päivän tapaamisena, voidaa kurssi järjestää esimerkiksi jossain luonnon helmassa majoituksineen.

 

Avartava voi tarvittaessa hoitaa kaikki järjestelyt, matkat ja majoitukset. Kurssi voidaan järjestää myös netin välityksellä.

 

Ohjaaja Anu Variksella on myös mindfulness-kurssien online-ohjaukseen koulutus sekä kokemusta.

 

Kurssi voidaan toteuttaa myös englanniksi.

 

Ohjaaja

Kurssin ohjaaja Anu Varis on kouluttautunut “löydä rauha kiireen keskellä” -kurssin ohjaajaksi Oxfordin yliopiston Mindfulness Centerissä.

 

Hän on lisäksi käynyt kahden vuoden CFM® MBSR -ohjaajakoulutuksen Suomessa ja suorittanut sen jälkeen jatko-opintoina Brownin yliopiston mindfulness centerin ensimmäisen tason MBSR -ohjaajakoulutuksen sekä Bangorin yliopiston MBCT -ohjaajan erikoiskoulutuksen.

 
 

HINTA

Pyydä tarjous.

Suunnitellaan juuri teidän organisaationne tarpeisiin sopivin kokonaisuus!

KURSSIIN SISÄLTYY:

  • 8-10 tuntia tapaamisia. Tapaamiset voidaan järjestää viikottain tai kahtena puolen päivän sessiona.
     

  • Mindfulness-äänitteet kotiharjoittelua varten.
     

  • Kirjallinen materiaali sähköpostitse.
     

  • Ohjaajan tuki koko kurssin ajan.

 
 
 
 
 

KURSSILAISTEN KOKEMUKSIA

Monipuolinen, kiinnostava ja kuitenkin sopivan läsnäoleva. Kiitos!

Tämä kurssi on ollut tosi ihana ja sellainen iso henkireikä.

Tämä kurssi on parantanut elämänlaatua enemmän kuin mikään muu aiemmin tekemäni asia.

Tiedostan ajatuksiani enemmän. En mene niin autopilotilla ja osaan olla itseäni kohtaan armollisempi.

Tämä on ollut antoisa retki oman itseni äärelle. Ihanaa oppia itsensä ja omien reaktioidensa tiedostamista ja niiden lempeää hyväksyntää.