8 VIIKON MBSR MINDFULNESS-KURSSI

Live Online

Seuraava 8 viikon mindfulness-kurssi alkuvuodesta 2022

SEURAAVA KURSSI 2022

 
Couple%252520Meditating%252520on%252520t

8 VIIKON MBSR MINDFULNESS-KURSSI

Live Online

Seuraava 8 viikon mindfulness-kurssi alkuvuodesta 2022

Kaipaatko mielenrauhaa ja tasapainoa? Keskittymiskykyä ja stressinhallintaa? Kehon ja mielen hyvinvointia? 
 

Tämän kahdeksan viikon kurssin aikana opit tietoisuus- ja läsnäolotaitoja, joiden avulla vaikutat kokonaisvaltaisesti omaan hyvinvointiisi. Kurssilla käydään läpi uusinta tutkittua tietoa ihmismielen toiminnasta ja tehdään tietoisuus- ja läsnäolotaitoja vahvistavia mindfulness-harjoituksia. Saat työkaluja, jotka auttavat tunnistamaan, kohtaamaan ja johtamaan omia tunteita, ajatuksia ja käyttäytymistä.

Tieteelliseen tutkimukseen pohjautuva MBSR rentoutus- ja stressinhallintamenetelmä auttaa sinua selviytymään stressistä ja vahvistaa keskittymiskykyäsi. Opit  harjoittamaan myötätuntoista asennetta itseäsi ja muita kohtaan ja saat työkaluja haastaviin vuorovaikutustilanteisiin. Opit kuuntelemaan itseäsi ja saat keinoja kielteisten ajatusten kierteestä vapautumiseen. Kurssin aikana teemme myös helppoja, kaikille sopivia mindfulness-joogaliikkeitä. Liikkeet tukevat mielen ja kehon yhteyttä.

Tapaamme ryhmän kanssa viikottain 2,5 tunnin tapaamisissa.

Lisäksi vietämme yhdessä hiljaisuuden päivän klo 10.00-16.00.

Hiljaisuuden päivänä suljemme kännykän, unohdamme somen, uutiset ja arjen velvollisuudet. Miniretriitti auttaa pysähtymään hetkeksi ja kuuntelemaan itseäsi ammattilaisen ohjaamien tietoisuusharjoitusten avulla. Päivän aikana teemme erilaisia mindfulness-harjoitteita sekä kevyitä joogaliikkeitä.

Harjoittelet jokaisen viikon aikana myös itsenäisesti päivittäin. Itsenäisen harjoittelun tueksi saat äänitteinä ohjatut meditaatiot sekä mindfulness-joogaharjoitukset. Saat lisäksi joka viikko kirjallisen materiaalin sähköpostiisi. Päivittäisiin harjoituksiin tulisi varata noin 30-45 minuuttia aikaa.

Kurssi soveltuu kaikille, oletpa sitten kiinnostuneena tulossa mukaan ilman aiempaa kokemusta tai mindfulness on jo tuttua ja haluat syventää harjoittamistasi.

Lue lisää mindfulnessista.

Ohjaaja

Kurssin kouluttaja Anu Varis on MBSR mindfulness-ohjaaja CFM® ja suorittanut Brownin yliopiston mindfulness centerin ensimmäisen tason mindfulness-ohjaajakoulutuksen. Hän on lisäksi kouluttautunut ja kokenut online-kurssien vetäjä.

 
White%20Structure_edited.jpg

"Tämä kurssi on parantanut elämänlaatua enemmän kuin mikään muu aiemmin tekemäni asia."

Online-kurssille osallistuminen

Osallistut helposti ja turvallisesti netin kautta mistä vain. Tarvitset vain nettiyhteyden ja tietokoneen. Säästät aikaa kun matkoihin ei tarvitse varata aikaa, myös luonto kiittää.

Pidämme tapaamiskerroilla videoyhteyden auki ja olemme ryhmän kanssa yhdessä, aivan kuten olisimme jos näkisimme fyysisesti.

 

Kouluttaja Anu Varis on kokenut ja kouluttautunut mindfulness-etäkurssien ohjaaja, voit siis luottavaisin mielin osallistua kurssille ja hiljaisuuden päivään etänä.

Ohjelma, jolla olemme yhteyksissä on helppokäyttöinen Zoom. Saat ennen kurssin alkua linkin, jonka avulla pääset kätevästi mukaan tapaamisiimme. Tarvittaessa järjestetään lyhyt Zoom-käyttökoulutus ennen ensimmäistä tapaamista, jotta pääset ongelmitta mukaan.

 

Tarvitset:

  • Tietokoneen, jossa on kaiutin, mikrofoni ja mahdollisuus videoyhteyteen.

  • Internet-yhteyden.

  • Zoom-ohjelman (saat ladattua sen helposti täältä.)

Varaa myös:

  • Alusta joogaa ja kehomeditaatiota varten.

  • Viltti ja tyyny.
     

White%20Structure_edited.jpg

"Zoomin välityksellä kurssille osallistuminen on mielestäni erittäin hyvä ja onnistunut kokonaisuus.

Eikä tarvitse lähteä kurssipaikalle."

"Todella hyvä tapa osallistua."

 "Ihanaa kun ei ole tarvinnut olla ryhmässä fyysisesti vaan tietokoneen välityksellä on voinut itsenäisesti harjoitella kotona."

 

Liikunta- tai kulttuuriedut eivät valitettavasti käy maksutapana mindfulness-kursseille lain ja verottajan ohjeistuksen mukaan.

HINTAAN SISÄLTYY:

  • 15 minuutin henkilökohtainen alkuhaastattelu

  • Kahdeksan 2,5 tunnin viikottaista tapaamista

  • Hiljaisuuden päivä

  • Kirjallinen materiaali sähköpostitse

  • Mindfulness-äänitteet kotiharjoittelua varten

  • Ohjaajan tuki koko kahdeksan viikon ajan

 
 
 
 
 

KURSSILAISTEN KOKEMUKSIA

Monipuolinen, kiinnostava ja kuitenkin sopivan läsnäoleva. Kiitos!

Tämä kurssi on ollut tosi ihana ja sellainen iso henkireikä.

Tämä kurssi on parantanut elämänlaatua enemmän kuin mikään muu aiemmin tekemäni asia.

Tiedostan ajatuksiani enemmän. En mene niin autopilotilla ja osaan olla itseäni kohtaan armollisempi.

Tämä on ollut antoisa retki oman itseni äärelle. Ihanaa oppia itsensä ja omien reaktioidensa tiedostamista ja niiden lempeää hyväksyntää.