8 VIIKON MINDFULNESS-KURSSI

Live Online

Seuraava 8 viikon kurssi alkaa alkuvuodesta 2021

Ilmoittaudu jonotuslistalle!

Et vielä ilmoittaudu sitovasti, mutta saat ensimmäisenä tiedon seuraavasta kurssista.

 
Couple%20Meditating%20_edited.jpg
 

8 VIIKON MBSR MINDFULNESS-KURSSI

TÄYNNÄ 10.9.-29.10. LIVE ONLINE

Ilmoittaudu jonotuslistalle!

Saat ensimmäisenä tiedon seuraavasta kurssista.

TÄYNNÄ 10.9.-29.10.2020

Torstaisin klo 17.30-20.00

Sunnuntaina 18.10. klo 10-15 hiljaisuuden päivä

Live online

SEURAAVA 8 VIIKON KURSSI ALKAA ALKUVUODESTA 2021

Ilmoittaudu jonotuslistalle!

Et vielä ilmoittaudu sitovasti, mutta saat ensimmäisenä tiedon seuraavasta kurssista.

Liity Avartavan postituslistalle!

Saat tietoa myös muista kursseista, retriiteistä ja ilmaisista mindfulness-hetkistä.

Tule mukaan mistä vain! Osallistut kurssille kätevästi netin kautta. Tapaamme viikottain helppokäyttöisen Zoom-videopalvelun avulla. Tarvitset vain nettiyhteyden ja tietokoneen.

Tieteelliseen tutkimukseen pohjautuva MBSR rentoutus- ja stressinhallintamenetelmä auttaa sinua selviytymään stressistä ja vahvistaa keskittymiskykyäsi. Opit  harjoittamaan myötätuntoista asennetta itseäsi ja muita kohtaan ja saat työkaluja haastaviin vuorovaikutustilanteisiin. Opit kuuntelemaan itseäsi ja saat keinoja kielteisten ajatusten kierteestä vapautumiseen. Kurssin aikana teemme myös helppoja, kaikille sopivia mindfulness-joogaliikkeitä. Liikkeet tukevat mielen ja kehon yhteyttä.

Tapaamme ryhmän kanssa viikottain 2,5 tunnin tapaamisissa.

Hiljaisuuden päivänä suljemme kännykän, unohdamme somen, uutiset ja arjen velvollisuudet. Päivän aikana teemme erilaisia mindfulness-harjoitteita sekä kevyitä joogaliikkeitä.

Harjoittelet jokaisen viikon aikana myös itsenäisesti päivittäin. Itsenäisen harjoittelun tueksi saat äänitteinä ohjatut meditaatiot sekä mindfulness-joogaharjoitukset. Saat lisäksi joka viikko kirjallisen materiaalin sähköpostiisi.

Kurssi soveltuu kaikille, oletpa sitten kiinnostuneena tulossa mukaan ilman aiempaa kokemusta tai olet jo harjoittanut mindfulnessia.

Ohjaaja

Kurssin kouluttaja Anu Varis on MBSR mindfulness-ohjaaja CFM® ja lisäksi kouluttautunut ja kokenut online-kurssien vetäjä.

 

SEURAAVA 8 VIIKON KURSSI ALKAA ALKUVUODESTA 2021

Ilmoittaudu jonotuslistalle!

Et vielä ilmoittaudu sitovasti, mutta saat ensimmäisenä tiedon seuraavasta kurssista.

Osallistujamäärä on rajoitettu.

 

 

 

 

 

 

 

Online-kurssille osallistuminen

Osallistut helposti ja turvallisesti netin kautta mistä vain. Olemme tapaamisissa yhdessä läsnä, vaikka fyysisesti jokainen osallistuu omasta tilastaan. Säästät aikaa kun matkoihin ei tarvitse varata aikaa, myös luonto kiittää.

 

Kouluttaja Anu Varis on kokenut ja kouluttautunut mindfulness-etäkurssien ohjaaja, voit siis luottavaisin mielin osallistua kurssille ja hiljaisuuden päivään etänä.

Ohjelma, jolla olemme yhteyksissä on hyvin helppokäyttöinen Zoom. Saat ennen kurssin alkua linkin, jonka avulla pääset kätevästi mukaan tapaamisiimme. Tarvittaessa järjestetään lyhyt Zoom-käyttökoulutus ennen ensimmäistä tapaamista, jotta pääset ongelmitta mukaan.

 

Tarvitset:

  • Tietokoneen, jossa on kaiutin, mikrofoni ja mahdollisuus videoyhteyteen.

  • Internet-yhteyden.

Mitä on MBSR?

Lääketieteen professori Jon Kabat-Zinn perusti Massachusettsin yliopiston lääketieteelliseen tiedekunnan yhteyteen stressinhallintaan keskittyvän klinikan ja kehitti siellä ensialkuun erityisesti kipupotilaille suunnatun MBSR-menetelmän. Lyhenne MBSR tulee sanoista Mindfulness-based stress reduction, eli mindfulnessiin perustuva stressinhallinta. Mindfulness on "tietoista läsnäoloa, huomion kiinnittämistä nykyhetkeen tarkoituksellisesti ja arvostelematta”

Mindfulnessin harjoittamisen hyödyistä on tehty tieteellistä tutkimusta yli 50 vuoden ajan ja tutkimuksia tehdään vuosi vuodelta enemmän. Aivojen kuvantamismenetelmien kehittyminen on tuonut myös oman lisänsä ja edistänyt tutkimuksia. Näyttö mindfulnessin hyödyistä aikuisen terveyteen on lupaavaa. MBSR on tieteellisen tutkimuksen pohjalta rakennettu menetelmä ja ohjaajien koulutus on tarkasti säädeltyä. Duodecim-lehden artikkelissa käydään tarkemmin läpi tutkimustietoa mindfulnessista.

Tule mukaan kokemaan miten mindfulness auttaa sinua kohti tasapainoisempaa arkea.

Ilmoittaudu jonotuslistalle!

Et vielä ilmoittaudu sitovasti, mutta saat ensimmäisenä tiedon seuraavasta kurssista.

 

KURSSILAISTEN KOKEMUKSIA

"Monipuolinen, kiinnostava ja kuitenkin sopivan läsnäoleva. Kiitos!"

"Tämä kurssi on ollut tosi ihanaa ja sellainen iso henkireikä."

"Tiedostan ajatuksiani enemmän. En mene niin autopilotilla ja osaan olla itseäni kohtaan armollisempi."

"Tämä on ollut antoisa retki oman itseni äärelle. Ihanaa oppia itsensä ja omien reaktioidensa tiedostamista ja niiden lempeää hyväksyntää."

 
 
Mindfulness-kurssi
 

ILMOITTAUDU JONOTUSLISTALLE

Ilmoittaudu jonotuslistalle täyttämällä alla oleva lomake. Et iilmoittaudu vielä sitovasti, mutta ilmoittautumalla jonotuslistalle, varmistat, että saat ensimmäisenä tiedon seuraavasta 8 viikon MBSR mindfulness-kurssista.

 

Liity myös postituslistalle, niin saat tietoa myös lyhyemmistä kursseista, retriiteistä ja ilmaisista mindfulness-hetkistä.

Tulossa myös viikkotunteja mindfulness ja Asahi!

Kysy lisätietoja lomakkeella, sähköpostitse anu@avartava.fi tai soita: puh. 040 5900 746 / Anu Varis

+358 40 5900 746

Business ID 3012076-7

  • Instagram
  • LinkedIn

©2020 by Avartava